Dersin Adı | Isı Geçişinin Temelleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE 310 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözme | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin ısı transferi modları hakkında gerekli temel bilgilere sahip olarak iletim, taşınım, ışınım ile ısı transferi gerçekleşen sistemlerin enerji dengelerini hesaplayabilmelerine olanak sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | 1-B kararlı ısı iletimi, ısıl direnç, kanatlar. 2-B kararlı ısı iletimi, şekil faktörü,sonlu farklar yöntemi. Zamana bağlı ısı iletimi, lumped kapasitans yöntemi. Sınır tabakalar, laminer ve türbülanslı akış, taşınım sınır tabaka eşitlikleri, boyutsuz sayılar, Reynolds andırımı. Dış akış korelasyonları. İç akış korelasyonları. Doğal taşınım. Radyasyon ve gerçek yüzeylerden ışınımla olan ısı tranferi hakkında temel kavramlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Giriş | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 1 |
2 | Isı İletimine Giriş | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 2 |
3 | 1-B Kararlı Durum Isı İletimi | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 3 |
4 | 2-B Kararlı Durum Isı İletimi. | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 4 |
5 | Zamana Bağlı Isı İletimi | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 5 |
6 | Isıl Taşınıma Giriş | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 6 |
7 | Ara Sınav I | |
8 | Dış Akış | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 8 |
9 | İç Akış | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 9 |
10 | Doğal Taşınım | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 12 |
11 | Işınıma Giriş | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 13 |
12 | Yüzeyler Arasında Işınımla Isı Transferi | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 13 |
13 | Ara Sınav II | |
14 | Çok Modlu Isı Transferi | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5. Baskı, 2011/ Bölüm 13 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Incropera, F.P., DeWitt, D.P.,“Fundamentals of Heat and Mass Transfer” , John Wiley and Sons, Inc., 5th Edition, 2011. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Heat Transfer, A Practical Approach, Çengel, Y.A., 2E, McGraw- Hill, 2005. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar. | X | ||||
4 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | X | ||||
5 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar. | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest